We willen iedereen die een aanvraag doet of contact met ons heeft op een goede en correcte manier te woord staan.
Ook in de besluitvorming bij een aanvraag proberen we zo helder als mogelijk is te communiceren met de aanvrager.
Toch kan het voorkomen dat je ontevreden bent met de wijze waarop je aanvraag is afgehandeld of te woord bent gestaan.
In alle gevallen waarbij je ontevreden bent, bieden we een mogelijkheid om je klacht in te dienen.
Een ingediende klacht wordt door het bestuur van Leergeld Zutphen ontvangen en serieus genomen. We zoeken daarom altijd contact met de klager.
Wat kun je verwachten:
- we zoeken binnen een week eerst telefonisch contact met je
- we horen de klacht aan en bespreken de vervolgstappen
- we zetten de vervolgstappen en komen tot een voorlopige conclusie
- we bespreken met jou de voorlopige conclusie en proberen de klacht af te ronden.
- we evalueren samen met jou of de klacht serieus is opgepakt en afgehandeld.
NB. Leergeld Zutphen is de uitvoerende instantie voor de gemeente Zutphen met betrekking tot een aanvraag binnen het Kindpakket. Om die reden is het logisch om klachten over de behandeling en afhandeling eerst met het bestuur van leergeld te bespreken. Echter kan een ouder, die gebruik maakt van het Kindpakket, ook kiezen om de klacht bij de gemeente Zutphen in te dienen. In dat geval zal de gemeente de klacht moeten gaan onderzoeken en komt dan toch uit bij het bestuur van Leergeld. Ook kan de ouder die gebruik maakt van het Kindpakket en niet/onvoldoende tevreden is over de afhandeling van de klacht door het bestuur van Leergeld alsnog de klacht bij de gemeente Zutphen indienen.
Je kunt HIER je klacht indienen.